HTML

Pain doesn't hurt - if it's all you've ever felt

Talán kitaláltad már, hogy itt nem sok örömteli dologgal találkozol majd. Ennek ellenére csak ajánlani tudom blogomat, hisz az enyém mellett könnyűnek érzed majd az életed...

Friss topikok

  • Emptiness: @wiloknieriel: Köszönöm szépen, én magam is azon vagyok :) (2011.01.11. 14:57) Hajnitlanul, de ez van
  • Emptiness: gyönyörű :) (2011.01.10. 16:52) Elégtelen
  • wiloknieriel: @Emptiness: Hú, hát izé? :D Nos, én nem vagyok sem normális, sem átlagos, így egyáltalán nem meg... (2011.01.04. 19:04) Köd
  • azallamenvagyok: @úriparaszt: mondasz valamit:) (2009.11.11. 13:33) Dysmorphophobia

Linkblog

Fullasztó jelentéktelenség

2008.11.17. 18:37 :: Emptiness

Mielőtt belevágnék - most csak jelképesen:) - mai panaszáradatomba, szeretném megköszönni a hozzászólásaitokat. Rengetet jelentenek a számomra, minden egyes szó felbecsülhetetlen értékű és én csak egy satnya köszönömmel tudom honorálni...

Köszönöm, ha bíztattok, ha megdorgáltok, ha óvva intetek hülye dolgoktól...

Mindent!

Épp két perce, hogy felálltam anya mellől, aki TV-t néz, mert feldühített egy kicsit és ez nagy mértékben kapcsolódik "mai tananyagunkhoz". Épp valamilyen táncos sorozatot néz, én leültem mellé, erre elkezdi fennhangon mondogatni, hogy "De csűnya sovány! Ugye?" Hát kb. ennyire néznek engem itthon hülyének... Dühít, hogy azt hiszi, nem tudom, hogy befolyásolni akar és ilyen gyerekes módszerekhez folyamodik, hogy meggyőzzön az igazáról! Általános probléma a tizenévesek körében, hogy úgy érzik gyermekként bánnak velük, s annak tekintik őket. Nos ez a jelenség úgy látszik engem is utolért... Bár az én esetemben talán a betegségeimnek hála, rólam kialakult naiv, a világról mit sem sejtő lélek képe él bennük... Legyen ez bárhogy is, megfulladok!!! Ingázom az iskola és az otthonom között, s míg az előzőben a klikkem, itthon a családtagok, de legfőképpen anya követi minden lépésem. Nincs olyan, hogy ne lenne valaki tisztában azzal, hogy éppen mit csinálok, tudják még azt is, mikor megyek WC-re. Ki ne őrülne bele a bezártságba.

Napokkal később: Igen, akkor nem tudtam befejezni, de úgy nem akartam publikálni.

Következő napirendi pontunk személyem értéke - mások szemében. Már írtam talán, hogy sokan csupán egy idealizált kis hőst látnak bennem, vagy a másik véglet képviselőiként egy szánandó vesztest, aki mások könyörületének köszönheti mindazt, amit szerzett. Így emberi kapcsolatokat építeni nem egyszerű, nálam képtelenség. Az emberek - akik közel állónak  érzik magukat hozzám - vagy a sorstársaim és én vagyok nekik az egyetlen, aki megérti őket, vagy nincs senki más, aki elviselné őket. Akik az előbbi kategóriába tartoznak, egy-két emberről beszélünk, valóban közel állnak hozzám, de néha /gyakran/ úgy érzem, csupán egy váll vagyok a számukra. A "B" kategóriások, a hozzám hasonlóan beilleszkedési problémával küzdőknek pedig egyértelműen egy pszichológus vagyok, nem pedig barát. Ők, amint feltűnik egy harmadik fél, otthagynak éreztetve velem, hogy én csak egy szamár vagyok ahelyett a bizonyos ló helyett...

Tudom, nem szép dolog kategorizálni a körülöttem élőket, de a hosszú éjszakák, melyeket inszomniám miatt kénytelen vagyok többnyire ébren tölteni, ilyen és ehhez hasonló vétkes gondolatokkal hálózzák be a fejem. Fú, ebből a mondatból de nehezen jöttem ki!

Most apára vagyok nagyon dühös, az ok röviden: tesóm színházban volt a sulival és egy lány rosszul lett, mert elfelejtette bevenni az antidepresszánsát. Tesóm ma reggel ezt mesélte, erre apa: az a baja a sok depressziósnak, hogy még senki nem üldözte körbe őket a ház körül egy seprűvel. Fordítok: szerinte nincs is ilyen betegség, csak sok túlérzékeny. Jó, hogy nem voltam ott, mert tudtam volna olyat mondani, hogy kitagadjon... A múltkor volt egy vitánk, amit minél gyorsabban le akartam zárni és azt mondtam: bemegyek és ráborítom az asztalt - a vita tárgyára. Apa reakciója pedig annyi volt, hogy ha így oldom meg a problémáimat, menjek el pszichológushoz...

Kegyetlenül fájt, mert nem gondolt bele abba, hogy én már több, mint egy éve járok, de még pszichiáterhez is, antidepresszánsokon élek és végignézhette már nem egy idegösszeomlásomat. Talán csak kicsúszott a száján, de csalódtam benne, már csak azért is, hogy azt feltételezte rólam, hogy valóban ilyen eszközökhöz folyamodnék.

Szeretem a családom, de az otthonom számomra egy börtön, nem kapok levegőt és el akarok költözni nagyon messzire... Hülyén hangzik ez egy 17 éves szájából, de nekem sokkal nagyobb személyes té rre lenne szükségem, ahol nem történik meg az, hogy anya benyit rám és megkérdezi, mit írsz? - mint ahogy most tette. Elegem van. Ráadásul az egyetemet is levelezőn kellesz végeznem, ha bejutok, így marad a cellám. Remélem, megértitek, ha most nem teszek fel ikonokat vagy avatarokat, ígérem, később pótolom.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://painandhope.blog.hu/api/trackback/id/tr23774115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angrysmiley 2008.12.05. 16:05:38

Cia!
Már egy csomószor írtál arról, hogy az emberek nem olyannak látnak, amilyen vagy, hanem egy hősnek, vagy egy szánalomra méltó embernek. De azon elgondolkodtál már, hogy melyik vagy valójában? Egyszer talán megfeledkezhetnél egy pillanatra a körülötted élők elvárásairól, és a rád vonatkozó elképzeléseikről, és tekinthetnél magadra objektíven: vannak erősségeim ebben és ebben, de béna vagyok ilyen és ilyen téren. És akkor talán eldönthetnéd, hogy melyik kategória vagy. Ezután már csak annyi lenne a dolgod, hogy közlöd a körülötted élőkkel hogyan tekintsenek rád, és megoldódna ez a probléma. Ez csak egy ötlet, nincs semmilyen személyes tapasztalatom e téren, mert irántam senki sem támaszt semmilyen követelményt, szóval egyfelől nincs ilyen problémám.
Az pedíg hogy mindig benyitnak hozzád, és megkérdezik hogy mit csinálsz, kezelhető lenne a nálam bevált technikával: napközben mindig nyitva hagytam az ajtót, így senkinek nem kellett bejönnie, hogy kiderüljön mit csinálok. Nyitott ajtó = nincs semmi titkolni valód. Az már más kérdés, hogy amint meghallottam, hogy valaki jön, rögtön felvettem a "tanulok" álarcot, és a gépen is átugrottam egy másik ablakra. Nekem ment, tálán neked is segít.

Lia · http://kehai.freehostia.com 2008.12.05. 17:33:02

Nem tudok hasznos tanácsokat adni. Ilyenkor nagyon nehéz. Mert tisztában vagy azzal, hogy vannak a dolgok, de nem tudsz ellenük semmit sem tenni. Nem tudom, milyen antidepresszánsokat szedni. Nincs szükségem olyanokra. Vagyishogy nem tudom. Rám még a pszichológusok és a pszichiáterek sem kíváncsiak. Biztos nincs semmi bajom sem. Csak egy kis hangulatzavar. Biztos csak az. De nem is fontos, hogy mi van velem. Csak azt akartam mondani, hogy ismerem azt az érzést, amit leírtál, hogy mások úgy látnak, ahogy, és nem téged. Talán ennyire nem rossz a helyzet nálam, sőt biztos, hogy nem, sőt egyáltalán nem is baj ez az egész, amit érzek, és biztos vagyok benne, hogy bárki más jól érezné a helyzetemben magát, és csak én vagyok ilyen elégedetlen mindennel. Tulajdonképpen csak írni akartam valamit, de nem jött össze semmi értelmes, azt hiszem. Ha kedved van, vegyél fel msn-re, esztella191@citromail.hu, szívesen beszélgetnék veled. Persze csak ha kedved van.

Per012 2008.12.12. 20:51:35

Írok, mert tudom miről beszélsz. Depressziós vagyok, bár nem járok pszichológushoz, amolyan csendes őrült vagyok. Az őrültség és a depresszió nem egészen összetartozó fogalmak, de nem találok igazán szavakat. Jó ideje nem lelem örömöm semmiben, csak egy bizonyos álarc segít, hogy elrejtsem az igazi énem mások elől. Nem tudom, igazából jó-e ez, de nekem úgy érzem tökéletesen megfelel. Egyszerűbb magamban, mindenkitől távol, s közben olyan közel élni. Senki nem láthatja rajtam, hogy baj van, csupán hallgatagnak vélnek felfedezni időközönként. Ez azért van, mert belemerülök a negatív gondolataimba. Persze ez összetettebb dolog, sőt órákig tudnék erről mesélni, de nem szoktam. Senkinek. A legjobb barátnőmnek sem. Visszatérve rád. Azt hiszem teljes mértékben megértelek. Nálam is ez a helyzet. Egy csepp levegőt sem szívhatok egyedül, mindig mellém szegődik valaki aki "figyel". Semmi tanácsot nem tudok adni, fölösleges lenne azt mondanom, hogy próbálj meg megszabadulni a problémádtól, úgysem tudnál. Ahogy én sem. Semmi értelmeset nem mondtam, nem is volt érdemes elolvasnod ezt a hozzászólást, csupán annyit próbáltam elmondani, hogy sok mindenki van úgy, mint te, és, hogy ezekre az emberekre mindig számíthatsz.
süti beállítások módosítása